Munca de acasa si sanatatea

Din cauza pandemiei cu virusul corona foarte multe companii si-au trimis angajatii sa lucreze de acasa pentru a nu fi expusi riscurilor de infectare. Dar un birou de acasa trebuie sa dispuna de securitate. Daca datele vor fi accesate de hackeri, compania ar avea foarte mult de suferit, pentru ca biroul fiecaruia de casa nu este mediul cu maxima siguranta ca la locul de munca. 

Angajatii au sarcina de a se asigura ca lucreaza intr-un mediul sanatos si sigur. Asa cum angajatorul are sarcina de a se ocupa se asigurarea medicala a angajatilor, ei trebuie sa se ocupe de aspectul mentionat mai sus. Angajatul mai are responsabilitatea de a se mentine pe el sanatos, prin diferite metode pe care le prefera, sa faca sport zilnic, sa manance sanatos si alte metode. Exista posibilitatea ca angajatorul sa nu isi mai poate recupera angajatii in cazul in care a creat un pericol ca ei sa se accidenteze, sa sufere o vatamare corporala in  cadrul locului de munca. In cazul in care angajatul lucra si se afla in bucatarie si a utilizat un cutit pentru a de sface o conserva de exemplu si din greseala s-a accidentat, angajatorul nu va raspunde pentru ca nu era la locul de munca, era acasa. 

O alta problema a lucratului de acasa este ca daca se intampla ceva grav, precum inundarea casei si a fost si biroul afectat, proprietarul este cel care va trebui sa suporte consecintele si cheltuielile, nu angajatorul, pentru ca incidentul nu s-a intamplat la locul de munca, ci acasa la angajat. Un expert spune ca angajatii ar trebui sa ceara ca in cazul in care se strica laptopul de munca sau imprimanta, sa plateasca compania, angajatorul. Mai apare o problema legata de membrii familiei. Daca din greseala sotul/sotia ta varsa ceva pe laptopul tau, va trebui sa platesti tu pentru a-l repara. 

Avocatii si experti spun ca un angajat este mai atent si mai responsabil cu lucrurile daca sunt cumparate de catre el, decat daca sunt cumparate de companie. Dar nu ar fi deloc corect ca angajatorul sa isi puna angajatii sa isi cumpere cele necesare pentru a lucra de acasa. Compania ar trebui sa ia in calcul eventualele probleme care ar putea sa apara la munca de acasa si sa se pregateasca pentru reparatii, exact ca si in cazul asigurarii sanatatii. 

Un mod ar fi ca fiecare angajat sa descrie locul destinat biroului, cati metri patrati are incaperea si daca se pot intampla lucrurile rele acolo. Astfel, angajatorul ar putea sa ceara ca munca sa se desfasoare doar in spatiul acela si instrumentele pe care i le-a oferit angajatului sa se utilizeze doar in cadrul muncii, nu si la treburi personale. 

Acestea, fiind spuse si angajatorul, cat si angajtul trebuie sa aiba diferite responsabilitati in ceea ce priveste munca de acasa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *